Priser

Alla priser anges inklusive moms. För återförsäljare anges priser inklusive moms, men moms specificeras i varukorgen/kassan.

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i prissättningen.

Köpvillkor

Special information for customers in Norway, Denmark, Finland and rest of the world here

Ångerrätt & retur

Avbeställning

Du kan avbeställa en vara fram tills att den har skickats. Eventuell förskottsbetalning kommer då att återbetalas inom en månad.
Meddela oss via telefon 070 423 09 50 om du önskar avbeställa.

Ångerrätt

Privatkund, och företagskunder, har rätt att ångra ett köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar (ångerfrist) från det datum varan mottagits. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom ångerfristen. Du kan kontakta oss via info@netway.se eller 070 423 09 50.

Varan skall återsändas till oss snarast och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.

Vid utnyttjandet av ångerrätten står du för kostnaderna för återsändandet av varan och är ansvarig för eventuella skador på den. Retur får inte sändas mot postförskott eller efterkrav.

OBS! Ångerrätt gäller av naturliga skäl inte livsmedel.

Ångerrätten gäller inte heller ljud- och e-böcker som köps och laddats ned, då de räknas som en tjänst.

Reklamation

Vid reklamationer ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@netway.se. Ange ditt hela namn och kvitto/fakturanummer samt förklara problemet.

Outlösta paket

Outlösta paket och Postförskott debiteras med en avgift på 100 kr.

Leveranser

Följande leveransalternativ finns:

1. Leverans med fraktfirma

  • Paket som väger mellan 0-2 kg levereras med Posten som brev. Posten skickar en avi din mobiltelefon, e-post eller i brevlådan när du kan hämta paketet.
  • Paket som väger mellan 2 kg och 99 kg levereras med Schenker (eller Posten i undantagsfall). Du hämtar ut paketet hos ett ombud eller får det levererat till dörren om du har ett företag.

Fraktkostnad tillkommer normalt på alla försändelser. Kostnaden för frakt visas i kassans Steg 6.

OBS! Leveranser sker vanligtvis en gång per vecka och kan ske på olika veckodagar. Ibland kan det ta längre än en vecka beroende på arbetsbelastning. Vi är i dagsläget ett mindre företag med begränsade resurser och kan därför inte jämföras med företag som utlovar leverans varje dag, även om vår hemsida kanske get det intrycket.

OBS! Om du har ett företag och vikten är mellan 20 kg och 99 kg blir frakten billigare om du gör en manuell beställning genom att ringa eller maila oss.

2. Hämtning på vårt lager

Om du vill hämta paketet på vårt lager i Malmö tillkommer ingen frakt. I så fall måste du göra en manuell beställning och komma överens om en tid då du kan hämta paketet på angiven adress i Malmö.

Betalning

Följande betalningsalternativ erbjuds

  • Förskott - Payson. Payson erbjuder direktbetalningar med VISA/Mastercard/Internetbanken (SEB/Handelsbanken/Swebank).
  • Förskott - Eget sätt. Betala på ditt eget sätt. En extra bekräftelse skickas några timmar efter att du har beställt med nödvändiga uppgifter (BankGiro nummer etc). Detta sätt tar längre tid.
  • Faktura. Erbjuds endast kunder som regelbundet beställer och har tidigare gjort ett visst antal beställningar.

 P.g.a omfattande missbruk har vi varit tvungna att ta bort alternativet Postförskott.

Rabatter

Du har olika möjligheter att handla till rabatterade priser.

Gå till sidan Handla billigare för mer information om våra rabatter mm.